Урок для 4 класса по теме: "Tea Party"
Габдрахманова Екатерина Сергеевна
Конспект урока по английскому языку в 4-м классе с использованием ИКТ
( к УМК Н.И. Быковой, Д. Дули «Английский в фокусе» 4 класс)
Тема: «Tea Party»
Тип урока: урок комплексного применения знаний и способов деятельности.
Цель урока: коммуникативно-речевое развитие учащихся через обогащение знаний о продуктах питания, порядковых числительных, прошедшего времени глагола «to be».
Задачи урока:
Обучающие:
-систематизировать лексический и грамматический материал по теме, формировать коммуникативные умения и навыки через монологическую и диалогическую речь, обучать поисковому чтению.
Развивающие:
-развивать логическое мышление и познавательную активность, умение планировать своё высказывание (в устной и письменной форме).
Воспитательные:
- способствовать обогащению жизненного опыта школьников и формированию устойчивого познавательного интереса к традициям стран изучаемого языка.
Методы и формы обучения: аудиовизуальный, коммуникативно - деятельностный, практический метод, проблемно-поисковый, метод самоконтроля.
Оснащение:
Компьютер.
Интерактивная доска.
Карточки (для работы в группах).
Ход урока:
1. Организационный момент. Сообщение темы и целей урока.
- Good afternoon, my friends! I am glad to see you. Take your seats and get ready for the lesson. How are you?
- I am very well too. Do you know what date it is today?
- Yes, right you are. It is the 27th of January. Our topic is “Tea Party”. So what are we going to do today? We are going to revise ordinal numbers, the verb “to be” in Past Simple, to read the text, to make up dialogues.
2. Речевая зарядка.
- Do you know children that today we are going to have a tea party because of our English friends’ birthdays? Let’s set a table for them.
Работа с итерактивной доской.
- Well, children you can see different food here. Remember, please, how we name this food. What’s this?
3. Актуализация лексики по теме.
Работа с итерактивной доской (слайд с названиями блюд, буквы перепутаны).
- Look here. The letters in these words are mixed. Help Chuckles to make the words right to continue our tea party. Guess and put the letters in the right order.
- Great job, my friends! Thank you so much!
4. Закрепление порядковых числительных.
- Now children, it’s time for us to give cakes to our English friends.
Работа с интерактивной доской.
- It’s for Betsy’s first birthday. Altogether: first.
- Try to make up a sentence. It’s for Maya’s second birthday. Altogether: second.
- Make up a sentence, please. It’s for Paco’s third birthday. Altogether: third.
- You are perfect! Well done!
- Now look at the screen. Let’s remember how we form the ordinal numbers. We should add the ending –th.
Проговаривается каждое числительное.
- This cake is for Nanny’s 21st birthday.
- Try to name ordinal numbers.
Учащиеся поочередно называют числительные.
5. Составление диалогов.
- Well, my friends, the next task for you is to make up short dialogues.
Look at the screen. You can see the example here.
- When is your birthday?
- It’s on the 15th of April.
- Now make up your own dialogues.
- Are you ready? Let’s start.
Учащиеся рассказывают диалоги.
6. Физкультминутка.
- It’s time to relax. Let’s play a game. I wiil throw you the ball and name the number and you will throw me the ball and name the month of the year in the right order. For example, 1st – January.
7. Аудирование.
- So, my friends, I am going to read a text for you. Please, be attentive. You will hear the text twice.
It was Larry’s 7th birthday last year. Larry and his friends were at the zoo. There were a lot of funny animals there: seals, dolphins and crocodiles. It was great!
- Now answer my questions.
Which birthday was it?
Where were Larry and his friends?
What animals were there?
8. Закрепление глагола ‘to be’ в Past Simple.
Работа с интерактивной доской.
- Well, children, look at the screen. You can see the verb “to be” here. Let’s remember what forms it has in Past Simple. I was, you were etc.
- How do we form questions? We should make was, were the first ones. He was happy. – Was he happy?
- Now make up questions.
- To form negatives we should add not after was/were. Make these sentences negative.
9. Поисковое чтение (работа с учебником).
- Please, open your books at page 75, ex. 3. Here you can see dialogue. Look through the text and find out the sentences with was. Read them. Now find sentences with were. Read, please.
10. Работа с текстом.
- Let’s make two teams. You will be the first team and you will be the second one. Who wants to be the captains? I’ll give you texts. You should complete these texts using was or were. Is it clear? Then start.
- Are you ready? Two captains come here and read your answers aloud. Other children check these answers. They are on the board.
За каждый правильный ответ команда получает одно очко в виде вырезанной конфеты и прикрепляется на доску.
11. Подведение итогов. Домашнее задание.
- You worked hard today. I am so satisfied with your answers. Your marks are…
- Your home task is to make up a short story about your last birthday.
12. Рефлексия.
Ребятам предлагается поднять разноцветные шарики. Ученики, выбравшие красный шарик, считают, что они отлично работали на уроке, желтый означает, что не все получилось, зеленый – материал урока показался сложным и ребята с ним не справились.
Нравится материал? Поддержи автора!
Ещё документы из категории английский язык:
Чтобы скачать документ, порекомендуйте, пожалуйста, его своим друзьям в любой соц. сети.
После чего кнопка «СКАЧАТЬ» станет доступной!
Кнопочки находятся чуть ниже. Спасибо!
Кнопки:
Скачать документ