Конспект урока на тему "How to be polite"
Конспект урока английского языка по теме:
“How to be polite”
к параграфу “The British are friendly, aren’t they?”
по учебнику “English 8”
В.П. Кузовлева
Класс: 8
Составитель: Байдимирова Ирина Александровна
Цель: формировать грамматические навыки говорения.
Задачи:
практические: совершенствовать навыки говорения;
развивающие: развивать навык построения tag-questions, произвольное внимание, память, языковую догадку;
воспитательные: расширять кругозор, воспитывать уважительное отношение к мнению одноклассников;
образовательные: закрепить употребление разделительных вопросов.
Оборудование: учебник, доска, мультимедийная установка.
Методы обучения: словесный, наглядный, практический.
Формы организации познавательной деятельности: фронтальная, индивидуальная, групповая.
Оформление доски:
Этапы время
Деятельность учителя
Эталон ответа учащихся
Организационный( 5 минут)
Good morning, friends. I’m very glad to see you. Sit down, please. Today we are going to speak about how to be polite. In Great Britain people to be polite use tag-questions. Do you know anything about tag-questions? OK.
Good morning.
Основной
30м
Look at the screen, please. Listen and follow to the announcer.
You couldn't lend me twenty pounds, could you?
You don't know if Peter is here, do you?
They are going to get married, aren't they?
You aren't going out in this terrible weather, are you?
We don't have to go now, do we?
She's from Canada, isn't she?
You haven't seen Peter today, have you?
I could finish this later, couldn't I?
Let’s translate it one by one. Pasha, start, please. ….
If you want to sound friendly, use tags. Tags are mini-questions that we can put at the end of a sentence. Open your exercise books, write down the date. Look at the blackboard, please.
If the basic structure is positive sentence we have negative tags.
V ( + ) .................. , end ( – ) ?
If the basic structure is negative sentence we have positive tags.
V ( – ) ................... , end( + ) ?
Write down an example:
The snow is white, isn’t it?
You don’t like me, do you?
Do you understand? OK.
Open your books at page 91. Katya, read the task of ex. 1. Pasha, translate it, please. Natasha and Illya, try to make your own dialogue about Russian behavior using tag questions. Two remarks from each side. Do you understand the task? OK. And we are going to read and translate the dialogue one by one. Katya, start please. …
Let’s listen to Natasha and Illya. Good of you.
Let’s check your progress. Look at the screen, please. Here you can see the beginning of the sentence and you should choose right variant of the end of this sentence. Do you understand? Let’s start.
Mother’s very tired, …
Kate works hard,
Rob’s gone out …
You'll give me a call, …
He has finished his test , …
There’s a football match on TV tonight…
They’ve read the text…
Mary can’t swim, …
My boss wasn’t angry, …
I always do the wrong things,…
Ты не можешь одолжить мне 20 фунтов, не так ли?
Ты не знаешь что Питер здесь, не правда ли?
Они собираются пожениться, не так ли?
Мы не должны идти сейчас, не так ли?
Она из Канады, не так ли?
Ты не видел Питера сегодня, не так ли?
Я могу закончить это позже, не так ли?
Isn’t she?
Doesn’t she?
Hasn’t he?
Won’t you?
Hasn’t he?
Isn’t it?
Haven’t they?
Can she?
Was he?
Don’t I?
Заключительный (5 мин)
Your hometask will be to read dialogue of ex 1 very well. And also you should explain in Russian using of tag-questions.
Your marks for the lesson…
Нравится материал? Поддержи автора!
Ещё документы из категории английский язык:
Чтобы скачать документ, порекомендуйте, пожалуйста, его своим друзьям в любой соц. сети.
После чего кнопка «СКАЧАТЬ» станет доступной!
Кнопочки находятся чуть ниже. Спасибо!
Кнопки:
Скачать документ