Конспект урока для 5 класса "Making a Project"
Отчёт об открытом уроке
английского языка,
проведённого в 5 и 6 классах
Сальниковой Л.Н. и Щукиной Л.А.
для учителей иностранного языка северного региона Московской области
Класс: 5 и 6
Тема: Making a Project
Дата проведения: 17.04.2014
Цель урока: выработка УУД в области устной и письменной речи по теме
Задачи урока: 1) образовательные:
повторение пройденного лексического материала
повторение пройденного грамматического материала
актуализировать имеющиеся знания учащихся по теме
развивать навыки неподготовленной речи
2) воспитывающие:
расширять кругозор
прививать любовь и интерес к иностранному языку
воспитывать умение работать в разновозрастных группах
3) развивающие:
продолжать развивать умение общаться на иностранном языке
строить высказывания самостоятельно
развивать воображение и внимание учащихся
Тип урока: комбинированный
Виды речевой деятельности: говорение, чтение, аудирование, письменная речь
Образовательные технологии: технология проектного обучения, групповая, технология сотрудничества, технология коммуникативного обучения, здоровьесберегающая технология, технология фронтального обучения, компьютерная технология
Оснащение урока: интерактивная доска, распечатки заданий для контроля пройденного ранее лексического материала, песочные часы (1 минута), CD-Rom Round Up 3, клей, фломастеры, ножницы, flashcards
План урока
Ход урока:
Организационный момент:
беседа учителей с учащимися на английском языке
вопросы учителей учащимся о готовности к работе
установление контакта учителей с учащимися
L.N.:
Hello! Nice to meet you! Take your seats! How are you?
Today you are going to have a very unusual lesson. Two teachers will work with you: Larisa Anatolevna and me, Lyubov Nickolaevna.
Don`t forget about our guests. Say hello to them. Don`t be afraid. They are friendly.
And let`s start our lesson.
Аудирование.
L.N.:
Look at L.A.!
She`s very happy today. Because yesterday she received a beautiful postcard from her English-speaking pen-friend Lily. And just now she`s going to read her letter for us.
Let`s listen.
L.A.:
Hi Larisa!
Greetings from Milan! I am having a great time here. The city is wonderful. I am here with my mum and we are staying at a hotel near the centre. Right now we are having breakfast. You know how much I love pasta. After the breakfast we are going on a tour around the city. I am going to visit an ancient cathedral and photograph it. After the sightseeing I am going shopping and my mum is going to go to the mountains. Italy is famous for designer clothes and there is a huge shopping mall in Milan. I want to buy a new dress for my birthday party. I am so excited! I can’t wait.
See you soon,
Lily
And now will you tell me please:
1) In what country is my friend?
2) Is she alone there?
3) Where is she going after breakfast?
4) What does she want to buy?
Ok, thank you, now I see that you are very attentive.
3. Объявление цели урока и деление на группы.
L.N.:
So, I suppose you can understand that today you`re going to write a postcard.
But to make our lesson & our work more interesting, let`s be divided into 3 groups: Germany, France & Brazil. Come to my place, choose a card & try to find your group.
4. Повторение пройденного лексического материала.
L.A.:
So imagine you are abroad, in France, in Germany and in Brazil. Let’s discuss what we will do there. (Children`s answers)
So, if we travel to another country we try local food, visit interesting places, buy souvenirs and clothes. We also mind the weather.
And you have a number of words on your desks, so the task is to use these words and fill in the table: on the go, shopping and markets, food and drinks, climate and weather.
WORDS: have a great time, coach, city centre, flea market, sights, fort, mountain, museum, present, half-price, expensive, sunglasses, coat, second-hand, antiques, crafts, accessories, amusement park, have fun, food court, snack, ice cream cornet, hot dog, fried insects, stalls, get lost, follow a map, pottery, traditional, scrambled eggs, “fry-up”, cold meats, pasta, fresh bread, strong coffee, good manners, quite warm, too hot, daytime temperature, cold at night, drop, below freezing, characterize, high heels, tour bus, watch a parade.
5. Повторение пройденного грамматического материала.
L.N.:
You can see a lot of different words. They can help you to write a postcard.
But let`s speak about tenses just now. What tenses should we use to write a letter? (Present Simple & Present Continuous)
Let`s do some exercises using our interactive board.
Round-up 3
Unit 7- ex.2 & GAME
Unit 8 ex. 2
6. Видео.
L.N.:
You have got a lot of information for writing a letter, but let`s revise the rules of writing a postcard. Watch a video.
http://www.youtube.com/watch?v=AOdwHvtOmic
7. Проект.
Making a project and presentation of a postcard.
8. Домашнее задание.
Prepare a postcard from any country you wish.
9. Подведение итогов урока.
English teachers:
Our English lesson is finishing. Did you like it? Was our lesson interesting?
Thank you for your work. Well done. The lesson is over. Goodbye.
Нравится материал? Поддержи автора!
Ещё документы из категории английский язык:
Чтобы скачать документ, порекомендуйте, пожалуйста, его своим друзьям в любой соц. сети.
После чего кнопка «СКАЧАТЬ» станет доступной!
Кнопочки находятся чуть ниже. Спасибо!
Кнопки:
Скачать документ