Конспект урока для 7 класса "Школьные друзья"







Урок английского языка в 7 классе















Учитель: Насибуллина Алия Ленаровна





Тема урока : «Школьные друзья»

Цель урока: Совершенствование речевых навыков по теме «Дружба».

  • Воспитательный компонент цели: воспитание потребности в практическом использовании языка, воспитание культуры общения.

  • Развивающий компонент: развитие языковых, интеллектуальных, познавательных способностей, ценностных ориентации (учение самооценке), чувств, эмоций школьников.

  • Учебно-организационные навыки: формирование у школьников способности работать в различных режимах: учитель-ученик, ученик-ученик, ученик-класс.

  • Учебно-интеллектуальные: обрабатывать и дифференцировать языковые единицы, пользоваться опорами, ориентирами, облегчающими запоминание языковых фактов.

  • Учебно-коммуникативные: умение слушать партнера, обоснование своей точки зрения.

  • Образовательный компонент: расширение эрудиции учащихся, их лингвистического кругозора.

  • Практический компонент цели: формирование лингвострановедческой языковой компетенции учащихся.





Оформление урока: пословицы о дружбе, ноутбук, тематические картинки, карточки с незаконченными предложениями, диск с песней.













ХОД УРОКА



I. Презентация темы и задач урока

- Good morning, dear friends. I'm glad to see you at our English lesson.

-How are you?

-Do you like the weather? Why?

-Look at these pictures. What are they about?

- They are about friends.

- Have you got friends?

-Today we are going to speak about your best friends and also about your school friends.

-First of all look at the blackboard read a proverb and try to translate it:

A friend in need is a friend indeed.

Друг познается в беде.

  • Are you agree with the proverb?

  • Have you got the best friend?

  • Now I want you to speak about them. Some of you was to prepare the poster about your best friend. Let’s watch them!

2. Работа с диалогами.

- Open your books at page86. Here are some dialogues, listen to the conversations and say what the teenagers are speaking about.

- What are the teenagers speaking about?

- Read them in pairs.

- We are to go on working in pairs. Make up dialogues, using the exercise given above as a model.

3. Работа с лексическим материалом.

- Now I will give you the cards. You are to do it in pairs. Match the words to make up word combinations.

- Good of you.

- Now look at the pictures. And try to guess , what has happened between the friends.

Think a little.

-Nice work!

- It’s time to listen to the song about the friends. I will give you the text of the song and you are to fill in the filling words. Be attentive, please.

4.Итоги.

-What have we done today?

-See you later, good bye!



1.Ain't nothing in the world that could tear apart

you ________

Ain't nothing in the universe that could come,

in between us,

If your in a rut I will pick you up,

and bring ________ to who you are.



2. __________that you need,

I'm here for ya,

whatever I need to be,

I'm there for ya,

Unconditional, even if it ain't cool,

I'm whatever you______,



3.Need a shoulder_______, It's here for ya,

need a friend to rely on, I'm there for ya,

Unconditional, i know you know your my buddy

hey your best-est friend



4.Nobody better say nothing bad about

___________,

ain't no what kind of gossip you can spread around

that'll change my opinion

they can make it up, they can talk that trash,

you know who i am, and I know who_________.



5.Anything that you need, I'm here for ya,

whatever I need to be, I'm there for ya,

Unconditional, even when it ain't cool,

I'm there when_________











my friend you back Anything to cry on need me my friend you are you need me







Нравится материал? Поддержи автора!

Ещё документы из категории английский язык:

X Код для использования на сайте:
Ширина блока px

Скопируйте этот код и вставьте себе на сайт

X

Чтобы скачать документ, порекомендуйте, пожалуйста, его своим друзьям в любой соц. сети.

После чего кнопка «СКАЧАТЬ» станет доступной!

Кнопочки находятся чуть ниже. Спасибо!

Кнопки:

Скачать документ