Обобщающий урок по теме «Правила и инструкции»
Обобщающий урок по теме «Правила и инструкции»
Разработчик:
Соколова Наталья Валентиновна, учитель английского языка,
МОУ СОШ №7, г. Наро-Фоминск.
Цель: развивать лексико-грамматические навыки и речевые умения по теме “правила и инструкции”.
Задачи:
Обучающие:
Активизировать и расширить словарный запас обучающихся по теме «Время» и «Режим дня».
Совершенствовать грамматические навыки по теме модальные глаголы «могу», «должен», степени сравнения прилагательных, времена Настоящее простое, настоящее продолженное и прошедшее простое
Развивать умения и навыки диалогической речи: учить запрашивать информацию.
Учить самостоятельно работать на уроке, используя полученные знания.
Развивать навыки монологической речи.
Воспитательные:
Прививать умение работать в коллективе; общаться друг с другом.
Воспитывать культуру поведения.
Воспитывать трудолюбие и усидчивость.
Поддерживать учебную мотивацию в изучении английского языка.
Содействовать формированию толерантности в отношении к культуре других народов.
Развивающие:
Развивать мышление учащихся.
Развивать творческие способности у детей.
Развивать коммуникативные способности учащихся.
Развивать фонематический слух у учащихся.
Развивать произвольное внимание и память у учащихся.
Тип урока: обобщающий урок комплексного развития лексико-грамматических навыков и речевых умений.
Оборудование: компьютер, проектор, компьютерные колонки.
Дидактический материал учителя: презентация к уроку, карточки с фразами, аудиозаписи гимнов, жетоны для оценивания, флаги стран.
Дидактический материал учеников: индивидуальные карточки с заданиями, карточки для взаимопроверки.
Ход урока
I Приветствие.
What date is today?
What day of the week is today?
What about the weather?
And what about you?
I’m glad to hear that you are OK. And today you are the representatives of the most famous camps from the USA, England and Russia. Great!
And now our teams. Where are you from?
Учащиеся: We are from the USA, from «Hidden Valley»
We are from England, from Machants Hill
We are from Russia, from Artek.
We are going to have a competition, where we can try to show our abilities and skills.
II. Фонетическая зарядка.
But just now I’d like to play a simple game with you to become a bit closer to you.
(Снежный ком – опорные слова на доске) noise, parties, invite, cycle, inside, squirrels, follow, expensive, camera, worse.
Thank you very much. I’ve seen the rules of your camps, but I think there are some mistakes in them. I can’t understand them. Help me to correct your rules.
With great pleasure! Rules of the camp. (слова на экране)
You must make noise.
You can’t keep pets in the room.
You can have parties in your room.
You can take your bike inside the house.
You must feed squirrels in the forest.
You mustn’t follow the rules of the camp.
(Исправленный вариант)
You mustn’t make noise.
You can’t keep pets in the room. Correct
You can’t have parties in your room.
You can’t take your bike inside the house.
You mustn’t feed squirrels in the forest.
You must follow the rules of the camp.
Everything is OK!
It’s time for our competition.
III. Основная часть.
The first round “The clouds of the words”
You should find here all the adjectives and write them down. When you finish the task you’ll raise your hand and we check up. You can get 10 points, if you are right.
(В облаках 10 прилагательных)
You should name them and make degrees of comparison of these Adjectives.
The second round “Find the best mobile for your friend”
Here you can see 3 mobiles of different firms. You should compare them and fill the gaps in the sentences. Then you should choose the best mobile for your friend.
I give you 1 minute for this task.
(задание на экране)
1. (cheap) Samsung is ___________________ Nokia.
2. (expensive) Nokia is ____________________ Sony Ericsson.
3. (good) The camera in Samsung is____________________ the camera in Sony Ericsson.
4. (bad) The camera in Sony Ericsson is __________________ the camera in Nokia.
5. (big) The display in Nokia is _________________________.
Exchange your works and we check them up. Let’s look at the screen.
1. (cheap) Samsung is cheaper than Nokia.
2. (expensive) Nokia is more expensive than Sony Ericsson.
3. (good) The camera in Samsung is better than the camera in Sony Ericsson.
4. (bad) The camera in Sony Ericsson is worse than the camera in Nokia.
5. (big) The display in Nokia is the biggest of all.
(отключить презентацию)
The third round “A magic box”
You can see three boxes. You should choose any of them open it and find a word. Every team should give as many possible answers as it can. You have only one question - What can you do with the …? (a book, a mobile, a flower)
"Children, what can you do with a book?"
We can read it.
We can take it.
I can put it on my desk.
I can put it into my school-bag.
We can open it.
We can close it.
We can leave it at home.
I can write a book.
You get one point for correct sentence.
IV. Физкульт. минутка.
And now let’s have a rest. Stand up, please.
We can swim, fly, read, write, run, jump and stand, close your eyes, open your eyes and stand still and sit down.
The fourth round “Puzzle time”
You have puzzles and you should put them together and read the sentences on them and say the tense. You also should guess and answer the question “What is it?”
(на карточках по 3 предложения из разных времен)
I 1. We went to school yesterday.
2. You must do your homework.
3. This is the fastest car that we have.
(предложения из рабочей тетради)
(Изображения Башни Останкино, Собор Святого Павла и Империя в Нью-Йорке.)
V. Монологическое высказывание.
This is the end of our competition. I ask my helper to count your points and we listen some information about these buildings.
The topics with presentations. (The Empire State Building, Ostankino Tower and St Paul's Cathedral)
VI. Oценки.
Our results:
…points go to…
…points go to…
…points go to…
The medal for the third place goes to the team from…
The medal for the second place goes to the team from…
The medal for the first place goes to the team from…
And some marks for the most active persons.
VI. Подведение итогов урока
А сейчас я хотела бы вас попросить сыграть в дартс, но не совсем обычно.
Вы будете забрасывать стрелы галочки(можно цветочки, сердечки – кто что хочет) в свою мишень. И чем ближе к центру ваш значок, тем значит больше ваша оценка нашей с вами работы.
Сегодня на уроке мы с вами совершенствовали умения говорить, писать, понимать на слух. В процессе игры - соревнования повторяли слова и грамматические правила. Учились работать в группе. Защищали коллективные проекты.
VII. Домашнее задание.
Thank you for your brilliant playing and now I give you the task. Write about any famous building in your country.
Мне было очень приятно работать с вами.
Давайте друг другу улыбнемся и скажем Good bye.
Нравится материал? Поддержи автора!
Ещё документы из категории английский язык:
Чтобы скачать документ, порекомендуйте, пожалуйста, его своим друзьям в любой соц. сети.
После чего кнопка «СКАЧАТЬ» станет доступной!
Кнопочки находятся чуть ниже. Спасибо!
Кнопки:
Скачать документ