Внеклассное мероприятие "Семейные праздники: Новый год, Рождество в Англии" 3 Класс

Внеклассное мероприятие

Праздник Рождества

Тема: Семейные праздники: Новый год, Рождество в Англии

Этот праздник проводится в 3 классе.
Тип урока: урок изучения и первичного закрепления знаний.

Цели проведения:

1. Познакомить учащихся с традициями Англии на примере празднования 25 декабря (католическое Рождество).

2. Заинтересовать учащихся в изучении английского языка как средства знакомства с англоязычными странами.

3. Активизировать у учащихся творческие способности при подготовке и проведении праздника.
4. Создать условия для формирование лексических  навыков  по теме рождество и их использования в речи учащихся через игровую технологию


Задачи урока:
- формировать лексические  навыки по теме рождество;
- развивать языковые и познавательные способности учащихся, готовность к коммуникации;
- формировать логическое мышление и развивать память.
- развивать умение работать в парах и группах;
- формировать интерес к учению и познавательную активность учащихся;
- воспитать уважение к традициям, культурному и историческому   наследию народа страны изучаемого языка.


Используемые технологии: в рамках системно-деятельностного подхода используются  информационно-коммуникационные технологии; здоровье сберегающие технологии; дифференцированное обучение; игровые технологии и технологии проблемного обучения.


Используемые методы обучения: наглядность, объяснительно-иллюстративный; словесный; поисковый; репродуктивный.
Используемые приемы: показ; объяснение; игровые приемы.
Время: 45 минут


Оборудование урока: Костюмы Санта Клауса, Снегурочки, мешок с поздравительными открытками, картинки зимы, магнитофон,

мультимедийный проектор, ноутбук, УМК «Английский с удовольствием» Биболетова М.З.

Предварительный этап .

Приготовления к проведению праздника (внеклассная работа учащихся по подготовке материалов к празднику: оформление кабинета гирляндами, украшение ёлки, костюмы).

Ход урока:

  1. Организационный момент

Предварительное знакомство с информацией о Рождестве

  1. Знакомство с Санта Клаусом и Снегурочкой (музыкальное приветствие детей)

  2. Стихи о зиме

  3. Физкультминутка

  4. Песни о зиме

  5. Инсценирование русско-народной сказки: «Репка»

  6. Санта Клаус и Снегурочка раздают поздравительные карточки и прощаются с детьми.

( Конкурс на лучшую праздничную открытку.)

  1. Творческий этап.

Перевод предложений с английского на русский язык c элементами сочинения.(проверка домашней работы учащихся)

9) Заключительное слово учителя.


I Организационный момент ( 5 минут)

Teacher: Good morning!

Pupils: Good morning! Good morning to you. We are glad to see you.

Teacher: Sit down, please. Smile to me! Smile to your  neighbours ! Эмоциональный настрой, улыбнитесь друг другу и соседям!
Let’s begin our lesson. What date is it today?
Pupils: It is the 25th of December.

Teacher: What holiday will we prepare to celebrate?

Pupils: New Year? Christmas!

Teacher: What holiday English people are celebrating in England today ?

Teacher: Dear children! As you see we have many guests. Let’s show how many English songs and rhymes do you know?

Today you will recite rhymes and sing songs. Your answerers must be right, loud, expressive and artistic.


At first I would like to ask some questions.

  1. How many seasons do you know?

  2. What seasons do you know?

  3. What month is it know?

  4. What is your favorite season?

  5. Do you like winter?

  6. Why do you like winter?

  7. What holidays do you have in winter?

  8. Do you like holidays?

  9. What is your favorite winter holidays?

(Сокращённый вариант).


Let’s talk about Christmas in England

Рождество это самый любимый праздник детей, живущих в Англии. Этот праздник отмечается за неделю до Нового Года – 25 декабря.

Дети заранее начинают готовиться к Рождеству. Всем своим родственникам и друзьям они посылают рождественские открытки (Christmas cards) с пожеланиями веселого Рождества и счастливого Нового Года.

В каждом доме ставится рождественская ёлка (Christmas tree), которую украшают игрушками и огоньками, делаются праздничные композиции со свечами и рождественские веночки.

Но, наверное, больше всего ждут прихода Санта Клауса (Santa Claus). Санта Клаус это добрый и веселый старичок, он всегда приносит детям рождественские подарки, кладет их в носочки, которые дети вешают у своих кроваток или под камином в канун Рождества.

И сегодня он пришел к нам в гости.

Он пришел со Снегурочкой (SnowMaiden)


Santa Claus! Come in Please!

Snow – Maiden! Come in please!


II Знакомство с Santa Claus and Snow – Maiden


(Санта Клаус и Снегурочка - ученики 8-х классов.)


S.C: Hello children

S.M.: Hello children

S.C.: We’re glad to see you. I’m Santa Claus. And this is Snow – Maiden. We know Russian people celebrate Christmas on the 7th of January. We brought many presents to children on the 7th of January. And now we’re here.

S.M.: We have brought greeting cards for you. English and Russian children do greeting cards each other. We would like to give Christmas cards to you.

S.C.: Wait a little. We will give them later. But at first I would like to know. What can they do? Oh, how I like rhymes and songs.

S.M.: and I like fairy – tales. Do you know English rhymes, songs? Do you know any fairy – tales?


S.M: At first I want to know your names. Please listen how English teachers greet their pupils .

(tape)

Hello, Cecil, hello, Lily; Hello, Guy, hello, Ellie;

Hello, Ella and Cecily; Hello, Inga and Lois;

We are glad you’re here;

We are glad you’re here!

S.M.: can you try to repeat this greeting.

(Ребята поют песню, называя имена своих одноклассников)

Hello Sveta, hello Kate, hello Danya;

Hello Denis, hello Dasha, hello Ira;

Hello Olya, hello Margarita, hello Kristina;

Hello Oleg, hello Lesha, hello Olesya;

We are glad you’re here;

We are glad you’re here!

III.Стихи о зиме. (Rhymes)


S.M. And now I want to listen rhymes about winter.

Put up your hands if you know rhymes.

Who recite poems about winter?


Дети декламируют стихи у ёлочки Санта Клаусу.

Р.1 (в костюме "Зима")

The North wind does blow Why lessons are done

And we have much snow They skip, jump and run

And what do the children Until they are

Do then, poor things. Worm poor things.


S.C.: Well done! Thank you. Who wants to recite the next poem?

P.2.

In winter it’s snowy, slippery, foggy,

In summer it’s sunny and fine

In autumn it’s cloudy, windy and rainy

In spring you may jump up to the sky.


S.C.: Well done! Thank you. Who wants to recite the next poem?

P.3. Snow

By Karla Kuskin

We’ll play in the snow We’ll make snow eyes

And stray in the snow In a round snowman.

And stay in the snow We’ll sing snow songs,

In a snow-white park. And chant snow chants,

We’ll clown in the snow And roll in the snow

And frown in the snow In our fat snow pants.

Fall down in the snow And when it’s time

Till it’s after dark. To go home to eat

We’ll cook snow pies We’ll have snow toes

In a big snow pan. On our frosted fee


S.C.: Well done! Thank you. You know many rhames.

IV Физкультминутка


S.m.: Santa Claus look at the children

I think they are cold

Is it cold?

S.C. Ух, сколько я заморозил детей! Чтобы всем согреться, надо сделать весёлую зарядку.

Let’s do exercises together. Stand up, please.

Игра "Please-game".

Санта Клаус просит ребят выполнить различные действия (stand up, jump, run, sit, climb и т.д.), дети выполняют эти действия только в том случае, если они услышат слово " please". Кто не справится с заданием выбывает из игры (замерзает).

Перед игрой Санта Клаус читает стихотворение "Be polite"

Always try to be polite

In everything you do.

Remember always to say "please"

And don t "Thank you"

(Далее физкультминутку проводят сами учащиеся).


S.C. Who helps me to do exercises?


P1 Head and shoulders, knees and toes

Head and shoulders, knees and toys, knees and toes,

Head and shoulders, knees and toys, knees and toes,

And eyes, and ears, and mouth, and nose,

Head and shoulders, knees and toes, knees and toes


P2 Clap Your Hands

Clap, clap, clap your hands,

Clap your hands together.

Stamp, stamp, stamp your feet,

Stamp your feet together.


Touch, touch, touch your ears,

Touch your ears together.

Touch, touch, touch your cheeks,

Touch your cheeks together.


Shake, shake, shake your hands,

Shake your hands together.

Smile, smile at your friends,

Let us smile together.

Учащиеся поют и делают зарядку.

V English songs

S.C.: And know I want to listen how Russian children can sing songs. Can you sing songs?

T: Let’s sing the songs about seasons.

Spring is green

Pupils. Spring is green,

Summer is bright,

Autumn is yellow,

Winter is white

S.C: I like English song about winter “Jingle bells”.

Do you know this song?

Let’s sing a song “Jingle bells”.

Pupils:

Jingle bells, jingle bells, jingle all the way.

Oh! What fun it is to ride in a one-horse open sleigh!

Jingle bells, jingle bells, jingle all the way.

Oh! What fun it is to ride in a one-horse open sleigh!


  1. Dashing through the snow, in a one-horse open sleigh,

O’er the fields we go, laughing all the way.

Bells on bobtail ring, making spirits bright,

What fun it is to ride and sing a sleighing song tonight!

Дети поют песню


VI Fairy-tell “Turnip”


S.M.: Well done! Thank you.


S.M.: Clap, clap, clap your hands,

Clap your hands together.

Dear girls and boys you have promised to show me the fairy- tale. I like fairy -tales.

Do you like fairy-tales, kids?

What fairy-tale will you prepare us?


Ps. TURNIP

(Russian folk tale)

One day an old man planted a turnip. The turnip grew very, big. The old man tried to pull it

out but the turnip was too big for him.


OLD MAN: Wow what a big turnip!

He calls his wife:

OLD MAN: Hey Granny! Come out here.

I need your help.

OLD WOMEN: What can I do for you?

Wow, what a big turnip!

They pull together nothing happens.

OLD MAN: Granny calls your granddaughter.

OLD WOMEN: Masha!

She waits for a four minutes and calls again:

OLD WOMEN: Masha where are you?

GRANDDAUGHTER: I’m here.

What do you want, Granny?

OLD WOMEN: Cone here nightgown!

GRANDDAUGHTER: Wow what a big turnip!

Let’s pull it out.

They pull but nothing happens.

OLD MAN: Masha go and bring the dog.

Masha pulls the dog out of the house.

DOG: Woof, woof leave me alone

I want to sleep. Wow what a big turnip.

Come on let’s.

They pull again nothing happens. A cat comes by.

CAT: Miouw, miouw. Wow what a big turnip.

Can I help you?

OLD MAN: Yes hold on to the dog.

They pull and pull but nothing happens.

They sit down and cry. A mouse comes.

MOUSE: Why do you cry?

OLD MAN: We can’t pull out the turnip.

MOUSE: Wow, what a big turnip.

We can do it now. I am very strong.

They pull and the turnip comes out.

EVERYBODY: Yes !!!

VII Санта Клаус и Снегурочка раздают открытки


S.M: Thank you. You play well.

Santa Clays it’s time to give to children Christmas cards.

S.C.: Help me Snow-maiden. Who is Sveta? This Christmas card for you. …………………………………………………………

(Каждый ученик получает поздравительную открытку.

Дети заранее готовят поздравительные открытки друг другу.)

S.M. That is all.

S.C.: Thank you clear girls and boys. We are very glad. And now it’s time for us to go away. Thank you very much for your rhymes and songs.

S.M.: We wish you the best of every thing. Good-bye children.

Ps.: Good-bye, Santa Claus and Snow-Maiden.

Учитель включает песню "Silent Night".


VIII Творческий этап

Teacher:

На прошлой неделе вам были даны стихотворения, которые вы должны были самостоятельно перевести и оформить.

Ваши работы вывешены на доске.

Мы сейчас прослушаем, как вы их приготовили.


Who will go to the blackboard and read and translate your rhymes?

Who is next to speak?


Snow

Snow fell in the city, Red fire hydrants

It fell through the night, All turned white,

And the black rooftops Blue police cars

All turned white. All turned white.

Green garbage cans Yellow “no parking” signs

All turned white, All turned white

Gray sidewalks When snow fell in the city

All turned white, All through the night.


I Heard the Bird Sing

I heard the bird sing “We are nearer to Spring

In the dark of December. Than we were in September.”

A magical thing, I heard the bird sing

And sweet to remember: In the dark of December.


Snowflakes

Merry little snowflakes Merry little snowflakes

Falling through the air, Do their best

Resting on the steeple To make a soft, white blanket

And the tall tree everywhere, So buds and flowers may rest.

Covering roofs and fences, But when the bright spring sunshine

Capping every post, Says it’s come to stay,

Covering the hill side Those merry little snowflakes

Where we like to coast. Quickly run away.


Snow

We’ll play in the snow We’ll make snow eyes

And stray in the snow In a round snowman.

And stay in the snow We’ll sing snow songs,

In a snow-white park. And chant snow chants,

We’ll clown in the snow And roll in the snow

And frown in the snow In our fat snow pants.

Fall down in the snow And when it’s time

Till it’s after dark. To go home to eat

We’ll cook snow pies We’ll have snow toes

In a big snow pan. On our frosted feet


I Wish I were a Snowman’

I wish I were a Snowman, so tall and big and white.

I’d never have to clean my teeth, or go to bed at night.

But maybe Mister Snowman is wishing he were me,

For I’ll be here when summer comes, but where will he Snowman be?


New Year Tree’

Oh, New Year tree, oh, New Year tree,

Your gay green dress delights us.

Oh, New Year tree, oh, New Year tree,

You give us so much pleasure!

Oh, New Year tree, oh, New Year tree,

You give us so much pleasure!

You do not fade with winter’s snow,

You bloom with lights when cold winds blow.

Oh, New Year tree, Oh, New Ear tree,

You give us so much pleasure!

Teacher: Who can read your greeting?

Read, please!


IX Заключительное слово учителя

А сейчас давайте поздравим всех с Рождеством и Новым годом и пожелаем всего самого доброго.

Let s sing a song "We Wish You a Mary Christmas".


The lesson is over

Thank you for your active participation.

You are getting excellent marks.

I am glad to see that you know nice songs and rhymes.

You may rest.





Используемая литература:



В.П. Кузовлев “Enjoy English 5”.

Английский песенник «Komtex»

Т.Б. Клементьева Happy English 5-6

М. З. Биболетова УМК «Английский с удовольствием»



Нравится материал? Поддержи автора!

Ещё документы из категории начальная школа:

X Код для использования на сайте:
Ширина блока px

Скопируйте этот код и вставьте себе на сайт

X

Чтобы скачать документ, порекомендуйте, пожалуйста, его своим друзьям в любой соц. сети.

После чего кнопка «СКАЧАТЬ» станет доступной!

Кнопочки находятся чуть ниже. Спасибо!

Кнопки:

Скачать документ